Skip to main content

Päť lekcií, ktoré som sa naučil ako medzinárodný čerstvý absolvent

Pre Michaela a Sihana, súčasných zamestnancov Daikin Europe, bol medzinárodný program pre čerstvých absolventov viac než len odrazový mostík pre ich kariéry. Bola to príležitosť preniknúť do oblasti a získať cenné skúsenosti pre ich profesionálny rast.

Požiadali sme Michaela a Sihana, aby sa s nami podelili o 5 najväčších lekcií, ktoré sa naučili počas programu a ich odporúčania pre budúcich uchádzačov!

Buďte otvorení

Buďte otvorení

Sihan: Jednou z výhod programu je príležitosť pracovať v rôznych oddeleniach spoločnosti Daikin Europe. Byť otvoreným je dôležité, pretože na konci, keď spoznáte všetky detaily každého oddelenia, naučíte sa viac o spoločnosti a o tom, ako spolupracovať s inými tímami.

Michael: Byť otvoreným je tiež dôležité pri riešení problémov. Keď som začal program, často som využíval svoje vlastné nápady, aby som okamžite vyriešil problém. Čoskoro som však prišiel na to, že to bola tunelová vízia. Naučil som sa, že keď si nechám chvíľku a poradím sa s kolegami, môžem do toho správne preniknúť a vrátiť sa späť s ešte lepším návrhom na riešenie.

Majte globálny prístup

Sihan: Daikin Europe je veľmi medzinárodná skupina. So siedmymi závodmi a dvadsiatimi divíziami predaja po celej Európe, Strednom Východe a v Afrike je veľká šanca, že budete mať príležitosť pracovať s kolegami a tímami mimo hlavného sídla.

Michael: Ak sa pozrite na produkty Daikin z globálneho hľadiska, pripraví vás to rozmýšľať strategicky. Stratégie, ktoré plánujete alebo navrhujete svojim kolegom môžu napríklad ovplyvniť spoločnosť nielen vo vašom regióne, ale tiež po celom svete. Práca s kolegami rôznych národností a kultúr vás pripraví na prácu v medzinárodnej spoločnosti.

Majte globálny prístup
Vytvorte si vlastnú sieť

Vytvorte si vlastnú sieť

Michael:Vaša sieť je kľúčom. Mali by ste byť tímovým hráčom a byť otvorený učiť sa od kolegov s väčšími skúsenosťami. Vytvorením internej siete kontaktov z rôznych oddelení nájdete správnych ľudí na spoluprácu pre budúce projekty.

Sihan: Vytvorenie vlastnej siete je jednou z najdôležitejších vecí, ktorá vás posunie na správnu cestu k úspechu. Vytvorenie internej siete kontaktov môže zrýchliť efektivitu a kvalitu vašej práce, zatiaľ čo vytvorenie externej siete kontaktov (budovanie vzťahov s dodávateľmi, predajcami a distribútormi) vám pomôže rozšíriť obchodné príležitosti.

Spochybnite bežné premýšľanie

Michael: Počas stáže môžete čeliť mnohým výzvam, na ktoré nie ste pripravení. Nebojte sa týchto výziev. Namiesto toho sa na nich pozerajte ako na príležitosti potlačiť hranice svojej komfortnej zóny. Analyzujte problém, prediskutujte ho s inými a použite svoju predstavivosť. Posledný bod je ten, ktorý chcem najviac zdôrazniť, pretože navrhnúť štandardné riešenie je jednoduché. Keď sa odhodláte snívať vo veľkom, môžete spoločnosti ponúknuť väčšiu hodnotu a vytvoriť trvalý efekt.

Sihan: Nezáleží na tom, či ste v predaji alebo výrobe, Daikin Europe potrebuje, aby ste mali dynamické premýšľanie a dlhodobý pohľad. Podľa mojich skúseností z Európskeho centra obstarávania (EPC) som sa naučil myslieť a pozerať sa na veci z iného uhla pohľadu (outside the box), čo bolo dôležitým pri hľadaní správneho riešenia v každom závode Daikin. Pri takýchto úlohách, ktoré vás vyzývajú myslieť odlišne, vymyslíte chytré stratégie.

Nebojte sa robiť chyby

Sihan: Verte si, nikto nie je dokonalý. Keď začínate so svojou stážou, nikto neočakáva, že budete vedieť všetko o každom výrobku pre každé oddelenie. Pýtanie sa otázok je preto dôležitým prvým krokom pri začatí učenia sa. Keď som pracoval v Daikin Applied, nevedel som absolúten nič o chladičoch, ale rýchlo som sa učil, pretože som sa nebál pýtať otázky a učil som sa zo svojich chýb. Bola to skvelá lekcia, pretože si teraz verím ohľadom vedomostí o týchto produktoch, keď rozprávam s dodávateľmi a odborníkmi.

Michael: Vo svojej profesionálnej kariére sa musíte na chyby pozerať ako na súčasť svojho profesionálneho rastu. Pamätám si, že počas prvej časti mojej stáže som pochybil vo výpočte a strašne som sa bál následkov. Vyriešil som to komunikáciou o tom, čo sa stalo s príslušnými stranami a spolupracoval som s nimi na vyriešení problému. Na konci nebol nikto naštvaný, nikto sa nezranil a svet sa neprestal točiť. Moje odporúčanie: Nebojte sa priznať si svoje chyby; otvorene sa rozprávajte so svojimi kolegami a berte to ako učebnú lekciu.

Prehľad predajcov

Potrebujete pomoc?

Prehľad predajcov

Potrebujete pomoc?

Prehľad predajcov

Potrebujete pomoc?

Prehľad predajcov

Potrebujete pomoc?

Prehľad predajcov

Potrebujete pomoc?