
Klienti značky Daikin sú zvyčajne veľmi sofistikovaní. Zriedka nakupujú impulzívne a bez hlbšej analýzy, a ešte zriedkavejšie bez toho, aby mali naštudované aspoň základné informácie. V praxi sa tak skôr stretávame s tým, že sa nás zákazník spýta, ako „hacknúť“ fabrické nastavenia (neprezradíme!), než s otázkou, prečo musí mať klimatizácia odvod kondenzu. Ak teda zvažujete práve Daikin, ste v tej najlepšej spoločnosti. Kvalita produktu (čo ako výnimočná) je však len jednou z častí skladačky. Často omnoho dôležitejšia otázka, než ČO (aký produkt), je otázka KTO (bude ten produkt inštalovať). Naši servisní technici by vedeli pripraviť hitparádu neuveriteľne „odfláknutých“ montáží, nezmyselných umiestnení vnútorných či vonkajších jednotiek a rôznych ďalších chuťoviek. Prevedenie zlých realizácií je veľmi rôznorodé (človek je naozaj tvor neuveriteľne vynaliezavý), výsledok je však vo finále vždy rovnaký – nešťastný zákazník posielajúci celý Daikin do horúcich pekiel.
Prečo vlastne je kvalita inštalácie taká dôležitá?
1. Predlžuje životnosť a predovšetkým bezporuchovosť jednotky (len toť nedávno nám obchodný partner poslal fotku 25-ročnej plne funkčnej splitovej klimatizácie, na ktorú naďabil v zubnej ambulancii. A áno, aj vaša Daikin jednotka môže toľko rokov vydržať)
2. Šetrí životné prostredie (pri správnej inštalácii nedochádza k úniku chladiva do ovzdušia)
3. Má priamy vplyv na váš komfort (odborník s dlhoročnými skúsenosťami presne vie, kam jednotky inštalovať a kam určite nie)
4. Myslí na vašu peňaženku (výberom zariadenia s tým správnym výkonom optimalizujete prevádzkové aj obstarávacie náklady)
Ak už máte jasno v tom, prečo je podstatné nepodľahnúť internetovému mámeniu najnižšej ceny zo stránok najlacnejsiaklimanasvete.sk či ponuke suseda: „Však ja ti to tam nahodím, veď aj umývačku som si montoval sám,“ poďme si povedať viac o tom, ako rozoznať zrno od pliev. To, že inštalačná firma (ale pokojne to môže byť aj šikovný živnostník) má oprávnenie na prácu s chladivami, berieme ako absolútnu samozrejmosť.
1. Realizačná spoločnosť neponúka všetky značky sveta. Pri klimatizáciách platí, že aj keď ich inštalácia naozaj nie je raketová veda, každá značka má svoje špecifiká. Preto tí špičkoví odborníci majú v portfóliu zvyčajne pomerne limitovaný počet značiek, o ktorých však vedia absolútne všetko.
2. Firma je uvedená aj na stránke distribútora/zástupcu značky. Ak je dokonca členom niektorého partnerského programu (v prípade Daikinu je to tzv. Home Comfort Expert program), je to taká značka kvality – Daikin si napríklad pravidelne kontroluje spokojnosť svojich zákazníkov, dotazníkmi, priamou komunikáciou alebo formou „mystery shoppingu“, partneri musia (teda, oni hlavne chcú!) absolvovať pravidelné školenia a podobne. O kvalite práce našich špičkových partnerov sme natoľko presvedčení, že majú u nás aj najlepšie záručné podmienky (ktoré následne môžete mať aj vy). HCE partnerov, ktorí pôsobia vo vašom bydlisku, nájdete na webe www.daikin.sk.
3. Inštalačná firma okamžite navrhne osobnú obhliadku. Navrhli vám klimatizáciu na základe rozlohy izby, ktorú chcete klimatizovať? Mali by ste spozornieť. Metre štvorcové môžu byť fajn indikátor potrebného chladiaceho výkonu (hoci naši ortodoxní technici by nemuseli súhlasiť), ale určite nie podkladom pre realizáciu. Veľmi dôležité je presvetlenie miestnosti, orientácia, veľkosť okien, výška stropu, ale aj prístroje v miestnosti či plánované aktivity. Preto návrh prichádza vždy až po osobnej obhliadke, kde sa okrem potrebného výkonu už rieši aj umiestnenie jednotky či odvod kondenzu. V tejto fáze komunikácie viete vypozorovať veľmi veľa – ak má spoločnosť profesionálne zvládnutú predajnú komunikáciu, zvyčajne aj realizačná časť bude v poriadku.
4. Pýtajte sa na to, čo bude po inštalácii. Ponúkla vám firma pravidelný servis? Zo zdravotného, ale aj technického hľadiska odporúčame servis minimálne raz za dva roky, ideálne však každoročne. Neverili by ste, aké ťažké je zohnať v sezóne firmu, ktorá príde na servis/opravu klimatizácie, ktorú namontoval niekto iný – každoročne máme nespočetne veľa prípadov nasrdených zákazníkov, ktorým jednotka vypovedala poslušnosť, práve keď je vonku 35 stupňov v tieni a firma pána Mrkvičku im nezdvíha telefón. Myslite na to už pri nákupe!
5. Referencie, referencie, referencie. Tak ako o cene nehnuteľnosti rozhoduje lokalita (aj hacienda v Hornej Dolnej je vždy len hacienda v Hornej Dolnej), o kvalite realizačnej firmy sa najviac dozviete od jej zákazníkov. Dajte na odporúčania svojich priateľov (aspoň tých, ktorí vás majú naozaj radi). Veľa sa pýtajte, a určite nielen na cenu. Ako boli vaši známi spokojní s čistotou inštalácie? Vysvetlili im po inštalácii, ako správne používať jednotku? Ako vyzerá objednávanie servisu – čakajte nás medzi 7.00 a 19.00 niekedy medzi pondelkom a piatkom, alebo všetko prebieha jednoducho a hladko? To všetko bude mať vplyv na to, či budete s vašou klimatizáciou naozaj spokojný.
6. Záruky. S Daikinom môžete získať bezplatnú záruku až 5 rokov a naši partneri zvyčajne poskytujú aj záruku na prácu na prvé 3 roky. To znamená, že ak sa vám počas troch rokov na klimatizácii čokoľvek pokazí, firma vám príde jednotku opraviť bezplatne. Záručné podmienky firiem sa však môžu rôzniť, preto túto otázku pred inštaláciou určite neopomeňte!
Snažili sme sa zosumarizovať všetky dôležité informácie, podľa ktorých môžete rozpoznať naozaj zodpovednú a kvalitnú realizačnú spoločnosť. A ak vás stále mátajú v hlave nejaké nezodpovedané otázky, neváhajte nás kontaktovať či už telefonicky na 02 571 032 11 alebo e-mailom na zakaznik@daikin.sk. Prajeme vám krásne a neupotené leto.